onsdag 21 februari 2018

Tillåt gårdsförsäljning

 Tog mig i kragen igår och åkte iväg på mina möten. Kvällsmöten är den del av min vardag och så även igår. Fullmäktigegruppen åkte iväg till Kungsör och passade på att hålla sitt möte på Bleckis där tidigare kollegan Staffan Anger är involverad i ett projekt som heter Miniatur Kingdom som är en miniatyr tågbana med omgivningar från hela Sverige. Detaljer i miniatyr och riktigt roligt att se hur det sakta växer fram.
Syftet med kvällen var kanske inte att titta på leksakståg utan mer av en bonus, Huvudsyftet var att prata om kommande regionprogram och ärenden inför kommande fullmäktige.

Och fullmäktige har det varit hela dagen idag. Vi startade klockan 9 i morse och nu i skrivande stund har vi hållit på i mer än nio timmar och har en hel del ärenden kvar innan vi får gå hem. Kan man kalla det för kvällsmöte när man aldrig gått hem från dagmötet förresten?
En hel del roliga debatter idag faktiskt och det är riktigt roligt att få vara med i debatterna. Det är plenifri vecka nu och jag har därför möjligheten att vara med hela dagen. Jag passade på att ansluta till en kollegas debatt och att be regeringen att göra Västmanland till ett pilotlän för gårdsförsäljning. Socialdemokraterna och Vänstern säger så klart nej till detta. De fortsätter hellre att krama monopolet än att blicka in i framtiden och se fler företagare och större frihet. Sorgligt.

Inga kommentarer: