tisdag 20 februari 2018

Ny ordförande på plats

Jag har alltid varit föreningsaktiv i Moderaterna, ett uppdrag som tar en massa tid och engagemang men är väldigt roligt. Ett arbete som är helt och hållet oavlönat det är nämligen få förunnat att vara arvoderad politiker. Men föreningsaktiviteterna är grundstenen för all politik och superviktigt för att organisationerna runt demokratin verkligen ska fungera.
Jag har i mer än tio år varit ordförande för en av Västerås stadsdelsföreningar och nu känner jag att det är tid för mig att lämna den rollen och igår avgick jag på årsmötet för att istället lämna över ordförande klubban till Caroline Högström.

Det tog både en och två funderare på om jag verkligen skulle lämna posten, föreningskulturen passar mig och jag har dessutom kunnat tanka en massa energi av arbetet. Men efter att mått ganska dåligt under ett år så måste jag dra ner på något och det här beslutet känns bra.
Jag brukar alltid tjata på våra medlemmar att de kampanjar för lite och nu ser jag fram emot att under valåret få kampanja mera och planera mindre. Laget före jaget.

Inga kommentarer: