fredag 23 februari 2018

När illusionen och verkligheten möts

Den här våren har verkligen varit intensiv hittills och jag har inte varit i Blekinge eller sätt min familj sedan i julas. Den här helgen var därför avsatt sedan länge för att råda bot på detta. I går var min resdag och ja hade planerat för att åka tåg så att jag kunde jobba på resan...Som vanligt är mina resor alltid spännande, tåg, tåg, ersättningsbuss, nytt tåg men utan lokförare och sedan inget tåg...Suck. Men jag har träffat och lärt känna nya människor på tåget samtidigt som jag fått en hel del jobb gjort så helt bortkastad blev inte min dag i alla fall.
Skönt att få gå upp tidigt, koka riktigt kaffe och sedan sätta sig och jobba i lugn och ro medan naturen vaknar till liv utanför panoramafönstren. Det var min vision i alla fall, så blev det alltså inte.
Vaknade upp senare än det var tänkt med en allergisk reaktion i ögat. Kokar mitt kaffe och sätter mig vid datorn. Konstaterar att kaffepannan nog hade behövt diskas ordentligt. Det drar något fruktansvärt från fönstren och jag får sätta på mig raggsockor och en filt för att inte frysa. Då dyker katten upp, han fryser också och anser att det var alldeles för länge sedan han fick kelas!
Här sitter jag nu. Insvept i en filt med en bråkig katt i knät, ett svullet öga och ett kaffe som sätt bättre dagar. Bara att börja jobba!

Inga kommentarer: