måndag 12 februari 2018

Det här med sociala medier

Jag har funderat mycket och länge på det här med kommunikation och hur jag på bästa sätt ska nå ut med vad jag gör. Bloggen har fungerat som ett verktyg för att se vad jag gör och kunna följa med mig i min politiska vardag, främst i text. Sedan har vi ju Facebook som jag använt flitigt i många år nu men som med de nya algoritmerna så lätt försvinner i folks flöden.
Mitt nyaste verktyg är Instagram som är det jag gillar bäst just nu, öppet för alla och med en positivare ingång än Twitter som jag inte gillar alls.

Frågorna hur man ska använda de olika forumen är inte så lätt alla gånger, det gäller att nå ut till rätt människor på rätt sätt och vid rätt tid. Bloggen har en hel del tid och det är inte lika kul när bilder och text inte kommer löpande. Samtidigt har jag haft en hel del följare här och det är en fantastisk dagbok att kunna gå tillbaka till för att se vad jag gjorde för tio år sedan och hur mycket jag utvecklats sedan dess...samtidigt så tar det tid från annat och antalet följare minskar... Jag tycker generellt att det är svårt att få tiden att räcka till för allt jag vill göra... tipps mottages tacksamt.

Kvällen har jag i alla fall spenderat med andra moderater i Västmanland för att lära mig mer om just politisk påverkan i sociala medier. Komplicerat och viktigt.

Inga kommentarer: