måndag 18 december 2017

Sista rycket i Stockholm

Nu kör vi sista rycket i Stockholm inan kammaren stänger för lite julledighet. Tempot blir bara högre och högre och det ska bli ruskigt skönt med några veckors sammanhållen ledighet utan inbokade möten och tider att passa.

Senaste vekorna har dessutom innehållit en hel del möten på både kvällar och helger och hjärnan hinner aldrig riktigt ner i varv. I måndags efter viltförvaltningsdelegationens möte på länsstyrelsen fick jag i alla fall göra en riktigt rolig sak.
Jag är ny vigselförrättare i länet och var på en liten introduktion i Västerås Stad som är min hemma kommun. Vill du viga dig så hojta till så löser vi det!

Åker till Stockholm på tisdag för en intensiv vecka som börjar med budget debatt inom miljö och klimatsektorn. Lite stuns i debatterna nu, det märks att det är valår och partierna vill profilera sig. Moderaterna och alliansens levererar och det ena förslaget på det andra radas nu upp, vi är redo för att styra Sverige.

Den här veckan bjuder dessutom på en rad festligheter och julavslutningarna avlöser varandra. Under tisdagen har riksdagsgruppen tillsammans med all personal julfest (jag ka avslöja att jag var med och stängde stället och det känns i knäna att jag dansat för mycket) och under torsdagen har miljö- och jordbruksutskottet sin traditionstunga MJUl fest mellan alla partier och personal. Men det ska även hinnas med avtackningar för kollegor som slutat och julhälsningar från både partiledare och talman.
En intensiv men rolig vecka med andra ord.

Inga kommentarer: