måndag 18 december 2017

Antibiotika på lasarettet

Det är inte så att jag bara dricker glögg och går runt i julbubblan den här senaste tiden, nej lite mer arbetsmoral än så har jag allt.
Den här veckan så har jag hunnit skriva om både jaktbrott och antibiotikaubrottet på centrallasarettet i Västerås. Båda har genererat i Skriftliga frågor till ansvariga ministrar.
Min fråga om antibiotikaresistens hittar ni här.

Riksdagen håller interpellationsdebatter några dagar till men mina debatter ligger först på det nya året så jag har kunnat jobba hemifrån några dagar. Skönt att få jobba från soffan i pyjamas och med varmchoklad i koppen samtidigt som katten spinner på från soffans bortre del.
Det kommer bli några lugnare veckor från och med nu och det kommer inte bloggas så mycket fram till Januari när jag förhoppningsvis är tillbaka med ny kraft och energi precis det brukar vara. Men nu är det tid för vila och en hög med skönlitteratur som inte hunnits med under hösten.

Inga kommentarer: