onsdag 1 november 2017

Peppar i Borlänge

Börjar min tisdag med utskott och lite blandade möten innan jag hoppar på tåget mot Borlänge. Den här veckan går verkligen Sverige runt och nu mot Dalarna för att träffa moderatkvinnorna.
Det är inte alltid lätt att vara kvinna i politiken och kvinnor har dessutom en tendens att vara extra elaka mot varandra vilket är helt obegripligt och då behövs det ibland en rak kommunikation och goda exempel.
Av just den anledningen var jag inbjuden till Dalarna för att träffa ett gäng kvinnor som har haft lite svårt att komma igång. Lite egoistiskt är det allt att under 40 minuter få tala om sig själv oavbrutet men jag har gjort en resa för att komma dit där jag är nu som innehåller både uppgångar och nergångar och kan någon lära något av det för sin egen resa så delar jag gärna med mig.

Tanken var att jag skulle sovit över hos en gammal kompis i Gagnef men jag var så himla trött att jag hoppade på sista tåget till Stockholm istället för att sova en natt i "egen" säng och sedan få n liten sovmorgon innan jag skulle vidare på fredagen. Saknar min gamla kompis men jag hade nog somnat sittandes och inte varit så rolig om jag stannat. Det får bli en annan gång när liten är lite lugnare och jag är piggare än nu. Det är fördelen med kompisar, de finns kvar!

Inga kommentarer: