onsdag 25 oktober 2017

Mot Jämtland

Det här är verkligen en intensiv vecka och den kommer inte bara ta plats i Stockholm och riksdagen och även runt hela Sverige.
Jag börjar min resa i Östersund tillsammans med kollegan Saila Quicklund som är moderat ledamot från just Jämtland. Jag ska träffa Saila rätt tidigt på morgonen och för att underlätta logistiken så åker jag till Stockholm redan på söndagen för att slippa kliva upp i ottan på måndagsmorgonen och strula med bussar från Västerås.

I Östersund ska vi besöka Eldrimner och ett grönt kluster i Krokomskommun och sedan en mjölkbonde i Östersund. Intressanta diskussioner om äganderätt, samarbeten, företagande och skattesystem.
Jag avslutar kvällen med Jämtlandsmoderaterna för att prata om landsbygd, värderingar och lite jaktfrågor. Jag är som en värmesökande missil när det gäller rovdjursfrågorna och brukar kunna peka ut den i ett sällskap som vill skälla på mig om rovdjurspolitiken. Antingen skjuts det för lite eller för mycket, och det är uteslutande vargfrågan det handlar om. Var rejält förberedd på detta i Östersund också men så fel jag hade...blev lite ställd inför alla frågor som kom om Järven, ett djur som jag ärligt inte lagt jättemycket tid på att grotta ner mig i. Nu kan jag mera vill jag lova.

Inga kommentarer: