måndag 16 oktober 2017

Mer fisk med duktiga fiskare

Jag säger det för lite, jag har världens roligaste uppdrag. Farligt att när partiet befinner sig mitt uppe i provvalstider men det struntar jag i. Jag önskar snarare att fler tog möjligheten att testa ett partipolitiskt uppdrag och att vi blev många fler moderater i riksdagen.

Hur som helst, efter en lugn start på dagen och lite jobb vid hemma kontoret åker jag till en del av länet jag aldrig besökt tidigare. Visst har jag varit på Tidö Lindö Slott någon gång som liten men jag har aldrig varit på andra sidan udden. Det har jag nu och jag var där för att besöka Mats Johansson som är en av länets få yrkesfiskare. Jag har lärt känna Mats i viltförvaltningsdelegationen och kände att det var dags för ett litet studiebesök för att prata kustfiske, skarv och lite Ål. Mats berättar om långsiktigheten i fisket, hur viktigt det är att läsa av bestånden och arbeta för mer fisk i vattnet. Mår fisken bra så mår fiskaren bra.
Tänk att få vakna upp till den här utsikten varje morgon, inte annat än att man blir lite avundsjuk.

Inga kommentarer: