onsdag 4 oktober 2017

Grattis Taiwan

Grattis på födelsedagen Taiwan som firar sin 106e nationaldag med pompa och ståt i Stockholm. Jag är där för att jag tycker att Taiwan har rätt att bli en egen stat om de själva vill, något som Kina inte håller med om. Typiskt kommuniststater, de gillar inte valfrihet helt enkelt.

Efter en trevlig festlighet tar jag med mig Prao Klara till min lilla övernattningslägenhet där hon ska få sova över på soffan. Normalt har jag inte praoelever på soffan men i natt blir ett undantag. Dels är det en sen kväll och det känns inte bra att släppa en ung tjej själv på tåget till Stockholm, dels har vi ett jättetidigt morgonmöte imorgon och det är väldigt mycket enklare att starta från Stockholm än Västerås så tidigt.
Det är kul med prao elever men ska man praoa hos mig så måste man hänga med hela vägen och då blir det tidiga mornar blandat med sena kvällar, så är en ledamots liv helt enkelt!

Inga kommentarer: