söndag 22 oktober 2017

Försöker koppla av

En första ledig dag på lördagen utan en enda sak ja bara måste göra. Klart det finns saker att göra eller jobba med men min kropp och mitt huvud är helt slut och jag måste komma ner lite i varv nu. Jag har bokat in alldeles för många saker sedan sommaren och stressnivåerna ligger på topp igen.
Veckan som kommer är minst sagt intensiv med en massa resande och jag måste prestera och då får jag varken vara sjuk eller trött.

Dessvärre har jag redan känt en smygande förkylning och jag har knaprat Alvedon som smågodis senaste veckan för att hålla undan både feber och huvudvärk, under eftermiddagen kom febern krypande igen och det kändes rätt skönt att få tillbringa en hel dag i soffan med en bok i handen och musik i bakgrunden. Visst han jag läsa sju tidningar och kolla mailen 100 gånger men mentalt känns det skönt att släppa kraven på mig själv en liten stund.

Veckan som kommer börjar med en heldag i Östersund och jag åker därför till Stockholm redan på söndagen. Jag tycker att det är så sjukligt jobbigt med dessa tidiga mornar att det är väldigt mycket skönare att starta i Stockholm på en gång. Dessutom kan jag i lugn och ro sitta på kontoret och förbereda alla saker som måste klaffa under veckan som kommer. Den här veckan går verkligen Sverige runt, jag kommer i slutet av veckan ha hunnit med Västerås, Stockholm, Östersund, Åre, Borlänge, Gagnet och Sölvesborg...och där emellan ska jag sköta riksdagarbetet precis som vanligt!

Inga kommentarer: