torsdag 28 september 2017

IT haveri

Arrrg, det känns som att hel adagen gått åt till olika saker av data haveri. Min telefon har bettet sig konstigt under en längre tid och tappar nätkontakt med jämna mellanrum. Riksdagens fantastiska IT avdelning vill därför byta ut min telefon till en nyare iPhone7 men jag har vägrat. Jag vill laga den jag har och jag har en massa förutfattade meningar om iPhone hur användarvänliga de än må vara.
Jag blev därför uppsatt på väntelista.


Precis innan lunch så hängde sig min dator helt och hållet och gjorde det fullständigt omöjligt att jobba, lyckades få upp en kille från IT avdelningen som snabbt sparkade igång maskinen. Mycket oklart vad som hänt och symbolen här ovan var för honom rätt okänd.
Rusar med andan iväg på en lunch med en lobbyist och tänker inte mer på detta förrän min telefon dör igen. Typiskt jag behöver tillgång till både mail och kalender hela tiden och nu gick det inte. Jag ger upp, det är helt omöjligt för mig att arbeta utan tillgång till min telefon så jag rusar ner på helpdesk igen med svansen mellan benen, dags att uppgradera sig.
Efter att ha mutat en tekniker med blommor och chokladbollar så tar de tag i min telefon direkt.


Har nu tagit mig till Västerås med min nya iPhone7 och vi är inte sams. Dels måste jag återigen ställa in alla inställningar och dels har jag inte tillgång till varken Bank ID eller swish igen, nu måste jag alltså försöka hinna ner till ett bankkontor också.
Som lök på laxen inser jag just nu att jag återigen inte har tillgång till bilder i telefonen för att kunna lägga dem tex här på bloggen...suck, jag hatar IT strulande och idag är inte min dag!

Inga kommentarer: