söndag 24 september 2017

CDU vinner valet

Älskade söndagar. Efter gårdagens oktoberfest så kostar jag på mig en riktig sovmorgon idag min stressade kropp behöver ta det lite lugnt och det får man göra när man har en helt obokad dag.
Jag vaknade sakta och lyssnade på ljudbok en hel timme innan jag tog mig upp och fick igång kaffebryggare så jag kunde vakna på riktigt.

Jag har ju tidigare nämnt att det är allmänna motionsperioden just nu och idag är sista dagen för mig att lämna in mina motioner för den interna granskningen. Jag har en massa saker som inte blivit gjorda sedan riksdagens öppnande eftersom det kommit en massa andra saker i vägen och idag ska måste jag ta tag i detta vilket jag kommer göra iklädd pyjamas sittandes i soffan.
När klockan börjar närma sig sju på kvällen tar jag ett beslut om att inte skriva mer, det som är gjort det är gjort. Kommer jag på mera får det bli i form av skriftliga frågor eller interpellationer under året.
Första vallokalsundersökningarna från Tyskland börjar komma in och det ser ut som att vårat systerparti CDU med Angela Merkel i spetsen har vunnit valet igen. Hon och CDU backar dock och socialdemokraterna hoppar av koalitionen, hur regeringsbildningen kommer att se ut är ännu oklart men jag följer valvakan med spänning. Del är jag en politisk nörd i sig men det tyska valet är intressant även ur ett svenskt perspektiv eftersom våra länder har så många likheter med varandra.

Inga kommentarer: