tisdag 26 september 2017

Det skulle bli så lungt






Eftersom jag inte är på talmans resa till Island som jag skulle varit den här veckan (inställt på grund av nyval) så har jag plötsligt ett väldigt flexibelt och öppet schema. Nu är det ju inte så att jag sitter och rullar tummarna och väntar på bättre tider utan jag fyller min tid. Dock passade jag på att ta ett mycket senare tåg än jag brukade till Stockholm för att jobba v en del som lagrats i mailboxen.

Väl på tåget så hinner jag dit utan andan i halsen eller att vara på håret för att hinna till nästa möte, skönt. Jag har en förkärlek för Turkisk peppar och det är det enda godis jag äter på tåget (bra för illamående också), nu testar jag Fazer nya Turkisk peppar Hot Stone....nja...kommer nog hålla mig till originalet fram över.

Väl framme i riksdagen så får jag hjälpa kollegan Mats Green att guida en skolklass från hans eget gamla gymnasium Sandagymnasiet i Huskvarna. Intresserade och pålästa elever, ett rent nöje. Mats kommer få hjälpa mig med ett gäng från Pettersbergsskolan i Västerås som några veckor, så jobbar vi.





Inga kommentarer: