onsdag 20 september 2017

Smaker utöver det vanliga


Har suttit på mitt kontor hela morgonen och kämpat med mina reseräkningar med en ängel från ledamotservice. Som riksdagsledamot har man en hel del utlägg varje månad och dessa måste redovisas för att få ut sina pengar. Jag är helt livrädd för vårt system så jag har satt i system att inte lämna in mina kvitton. Jag är så jäkla rädd för att trycka på fel knappar och råka redovisa fel. Detta drabbar ingen utom mig själv som får ligga ute med en hel del pengar
Men vi kan få fantastisk hjälp av tjänstemännen här i riksdagen, så idag har jag bokat in tid med Lena som hjälper mig. Och tur är det eftersom jag gör fel hela tiden....vårt reseräkningssystem är bland det mest idiotiska jag någonsin sätt by the way.
Nu han vi dessvärre inte färdigt idag och måste fortsätta imorgon. Jag är nämligen inbjuden till Indiska ambassaden med en kollega för att lite informellt träffa ambassadören och prata om fortsatta samarbeten mellan ambassaden och vänföreningen. Förutom intressanta diskussioner och planering för ett vårevenemang så fick vi en fantastisk lunch i form av en Talibricka. Det vill säga olika vegetariska röror som serveras med ris och bröd. En väldigt klassisk indisk lunch som jag bara älskar. Om jag kunde så hade jag velat praoa hos kocken på ambassaden, hen lagar nämligen fantastisk mat.
Mätt så jag nästan rullar fram beger jag mig tillbaka till riksdagen för att bevittna årets budgetdebatt, som går under namnet Spara och slösa, gissa vem som har vilken roll...


Inga kommentarer: