torsdag 21 september 2017

Spara och slösa



Hinner tillbaka till riksdagen för att se delar av budget debatten. I min planering skulle jag suttit i kammaren flera timmar men kände att jag fick prioritera kontoret med debatten på i bakgrunden efter ett tag. Min tid räcker inte till just nu och jag känner att min stressfaktor är alldeles för hög. Det är mycket nu helt enkelt och förhoppningsvis blir det lite lugnare efter den allmänna motionsperioden är slut. Inte blir det bättre av att se på när regeringen kör i det ekonomiska diket heller. Magdalena Andersson har lagt en av de fläskigaste valbudgetar jag någonsin sätt. Den innehåller verkligen allt till alla utom jobbskapande reformer eller långsiktiga lösningar för att komma tillsätta med stora integrationsutmaningar.
Det går bra för Sverige nu, vi befinner oss i en högkonjunktur och tack vare moderaternas mycket återhållsamma budgetpolitik under förra lågkonjunkturen skulle vi nu kunna rusta landet för sämre tider. Men så resonerar inte sittande regering som sätter makten framför ansvaret. Slösa möter spara var temat för debatten när Socialdemokraterna mötte Moderaterna i debatt.


Inga kommentarer: