söndag 24 september 2017

Kräla i City

Centrum i Västerås är fyllt av hinder för dagen. Det är dags för Actionrun 2017 och banan går hela vägen från Lögarängen till E18 och på vägen ska Svartån korsas krypandes över vingliga bildäck, eld ska hoppas över och det kryps under bilar och över lastbilar. Deltagarna får verkligen kämpa och jag är verkligen imponerad över dem som tar sig runt banan.
Jag är ju varken så vältränad eller intresserad av att kräla i lera så jag har inte ställt upp. Någon som däremot gjort det är min tokstolle till PT Elin och ombudsmannen Emelie som springer, kräla och kryper banan runt i moderat kläder. Jag själv och några av partikollegorna hejjar tappert på vid sidan av banan.
Våra hjältar tar sig runt banan på 8km och kommer slutligen i mål trötta, blöta och lite chokade över hur mycket energi det krävdes för att ta sig runt banan. Vi andra är både ödmjuka och imponerade över insatsen.
Kvällen avslutas även den i partiets tjänst. Min moderatförening anordnar sin traditionella oktoberfest som vanligt och självklart är jag där, inte bara för att jag är ordförande i föreningen utan för att det är riktigt kul med umpabumpa musik och öl. Tyvärr fick jag nöja mig med vanlig kålsallad i år igen...men nästa år gör jag ett försök igen att introducera kollegorna för riktig surkål!

Inga kommentarer: