fredag 22 september 2017

Ytterligare en bild på en kopp kaffe...

Ja, jag vet...bloggen har förvandlats till ett klagoplank och bilder på mina kaffekoppar börjar bli tråkigt! Men, nu är det en sådan period i livet så håll ut och häng med. Det kommer bli bättre.
Jag går verkligen på sparreserverna just nu, huvudet känns luddigt och jag ser dåligt, allt är tecken på stress och jag är dålig på att hantera det.
Men nu är sista helgen innan vår interna deadline för riksdagsårets motionsskrivande och med min fullbokade kalender är det svårt att hitta lugnet för att skriva en massa smarta saker på print.
Idag har jag fått ett inställt studiebesök så jag har en helt obokad dag att sitta hemma och skriva. Jag tänkte först åka ner till partiexpeditionen och sätta mig, mycket roligare med sällskap. Men, jag vet att jag just nu inte har fokus och koncentrationen för att få något gjort där. Så mycket bättre för min hjärna att få vara hemma i lugn och ro med kaffebryggaren puttrandes i bakgrunden, choklad i en skål och musiken skvalande ur radion.
Ikväll skulle jag egentligen åkt hem till min pappa på middag men jag har faktiskt avbokat detta då jag behöver komma ner i varv och skriva färdigt mina motioner.

Det här med motionerna är ganska korkat egentligen, riksdagen avslår nästan 98% av alla enskilda motioner så tiden vi lägger på detta är idiotiskt. Rent politiskt är det bättre att lägga energin på partimotioner men tyvärr så får vi inte det beröm vi förtjänar för detta. Istället väljer media att varje år räkna hur många motioner varje riksdagsledamot har skrivit som ett sätt att bedöma kompetens eller aktivitet i riksdagen. Idiotiskt, jag avskyr det.

Inga kommentarer: