måndag 18 september 2017

Under...bart




Kulturnatt i Västerås och fullt av folk. Självklart var moderaterna där och kampanjade natten lång. Jag har smita iväg en stund och se ett smakprov av länsteaterns nya föreställning tillsammans med Cirkus Cirkör, Under. Låt mig säga såhär, intressant och spännande och jag är inte helt säker på att jag verkligen gillade vad jag såg. MEN, jag har grubblat ända sedan föreställningen på vad den egentligen handlande om och nu måste jag gå och se den. Det var med andra ord ett väldigt bra smakprov och kultur för mig handlar inte bara av att njuta utan också förundras och det var precis vad Teater Västmanland lyckats med. Jag tycker precis som så mång andra att kulturen borde stå för sina egna kostnader till större del och ett sätt att göra kulturen mer publik är att öppna upp den och göra den mer lättillgänglig. Kulturnatten är en fantastisk rolig marknadsföringsplats för detta.


Inga kommentarer: