lördag 16 september 2017

The Steam Hotel


Efter en väldigt lång och intensiv vecka i Stockholm är det äntligen dags att åka hem till Västerås igen. Soffan hemma lockar och jag tittar med längtan på min säng eftersom kroppen och huvudet är helt slut efter den här veckan men det får vänta. Det är moderat konferens i stan och jag hinner inte mer än att lämna väskorna i hallen innan det är dags att hoppa på cykeln och bege mig ner till vårt nya hotell och konferensanläggning TheSteamhotel,
Mat i magen och med trevligt sällskap för kvällen är det dags att rulla hemåt igen, äntligen en natt i egen säng,

Lördag och det är sådär  härligt krispigt av höst i luften. Egentligen skulle jag vilja slänga en svampkorg över armen och åka ut i skogen men det får bli en annan dag och kanske en annan höst. Det är dags att bege sig ner till konferensen igen för att träffa ett hundratal kollegor från Svealand. Vi kör igång dagen med buller och bång. Länsförbundsordföranden Elisabeth Unell inleder med att berätta om länet och hur moderaterna lyckats ta maken i det knallröda Arboga, hur vi samarbetar med Centern i Sala och socialdemokraterna i Fagersta.
Sen blir det buller och bång för Hans Wallmark, vår försvarspolitiska talesperson äntrar scenen för att prata försvarsmakt och säkerhetspolitik.


Inga kommentarer: