måndag 11 september 2017

Kräftor och regiongrupp

Det är inte ofta jag kr bil till Stockholm men ibland händer det och då när logistiken inte går ihop. Riksdagsgruppens internat omgärdat med arrangemang på hemmaplan var två saker som fick mig att ta bilen till Stockholm. Vad jag glömmer bort varenda gång är dock att Stockholmare och Västeråsare inte kör bil på samma sätt (tack pappa Coenraads som lärt mig köra bil som en tokig holländare) och att Stockholmstrafiken tar tid...suck, i med en ljudbok och långa djupa andetag.
Jag har bråttom hem och inte tid att sitta i trafikköer alls egentligen men hellre att det får ta lite tid och att jag kommer hem helskinnad än inte alls. Kvällen ska nämligen tillbringas med den moderata regiongruppen. Sedvanlig kräftskiva hemma hos gruppledaren med kräftor och politik. Eftersom jag körde bil fick det bli en alkoholfri Mariestads till kräftorna. Jag tycker tyvärr inte att de alkoholfria produkter som marknaden har att erbjuda riktigt håller bra smak, men den här ölen var riktigt bra.

Inga kommentarer: