fredag 25 augusti 2017

Partiledaren avgår


Det har minst sagt varit några intensiva dagar i politiken och framförallt i Moderaterna nu. Efter att flera moderata förbund krävt partiledarens avgång blev situationen ohållbar att rädda upp. Idag klockan 9.30 meddelande därför Anna Kinberg Batra att hon avgår som partiledare för Moderaterna.
Personligen tycker jag det är otroligt tråkigt att det har behövt bli såhär.
Man kan säga många olika saker om livet internt men det håller vi just internt.

Nu är det som det är och vi måste blicka framåt. Även om jag kände mig riktigt låg idag på förmiddagen så får man bita ihop och gå vidare. Vi har en bra politik och jag är helt övertygad om att Sverige skulle bli bättre om den kunde genomföras. Därför var det extra viktigt att idag ansluta till moderaternas vanliga kampanj över lunchen i Västerås. Intresset är stort för politiken och nu ska vi få politiken att handla om sakinnehållet och inte om person.

Arbete med att välja en ny partiledare kommer pågå internt och valberedningen ska samlas. Först för att se när en extrastämma kan hållas och sedan för att se vem som skulle kunna tänka sig jobbet. Det är för tidigt att utse kandidater och peka ut en lämplig efterträdare till Anna just nu. Detta måste få ta den tid det tar även om det är viktigt att få en ny partiledare på plats.

Jag ock några av kollegorna passade på att avrunda en bra kampanjdag på fiket Global i Västerås idag. Ett av stans bästa fik, inte bara för den unika inredningen utan även för deras fantastiska bakverk och luncher. Okej, det blev lite många kalorier idag...men det var jag värd!


Inga kommentarer: