fredag 18 augusti 2017

Skiftningar i temperatur


Åter i stugan några dagar innan jag nästa vecka börjar med möten igen. Igår var toppenväder och en av de varmaste dagarna på hela sommaren. Vi har under sommaren haft ett projekt som heter måla om huset från fulgult till sobert grått. Tyvärr har vi inte hunnit med vad vi borde så antingen vädret varit emot oss eller huset har varit fullt av gäster. Jag har också haft rejält ont i mitt knä som jag skadade veckan innan riksdagen stängde vilket gjort stegklättning och kostiga vinklar vid målning problematiskt. Knät gör fortfarande ont och är rejält svullet så nu blir det nog till att gå till en doktor för en behandling utöver de receptfria preparat jag kört under sommaren.

Idag har vädret skiftat rejält och tunga regnmoln hänger över oss. Temperaturen har också sjunkit rejält och det känns riktigt höstigt. Vad passar då inte bättre än en rejäl balja kaffe och sitta inomhus och skriva på partiets motioner inför hösten. Det blir alltid väldigt intensivt såhär års, hur mycket som än förbereddes innan sommaren så blir det alltid sista minuten skrivningar innan deadline. Måste säga att det varit jätteskönt att ha en hel vecka på sig utan en massa möten som stör koncentrationen.


Inga kommentarer: