tisdag 9 maj 2017

vrom vrom


Min helg har förutom en massa inläsning bestått av fartfyllda adrenalin påslag minst sagt. Det började med att jag letade efter min bil som jag lånat ut var på villovägar. Tillslut fick jag reda på var den var och min styvbror erbjöd sig att skjutsa mig...men på motorcykel. Hysteriskt roligt och jag hade sådant adrenalinpåslag efteråt att jag bara struttade runt. Nu vill jag sälja SAABen och köpa motorcykel istället, måste bara ta ett MC kort först... hur svårt kan det vara? Hur jag ska göra på vintern eller med all min packning får bli ett senare problem :)

När jag äntligen lugnat ner mig på MC fronten bar det iväg till Arboga under söndagen för en heldag på flygklubben. Dags för mina första lexioner i segelflygningens fantastiska värld. Här är jag nyss nedkommen på fast mark efter min första lexion i det blå. Vilken fantastisk frihetskänsla att få sväva bland fåglar och moln uppe i det blå! Jag ser redan fram emot nästa gång.



Inga kommentarer: