måndag 15 maj 2017

Agenda och politisk valfrihet

Tidigare partiombudsmannen döper sin söta Stella i strålande sol och jag fick möjlighet att var med. Det finns något kyrkligt över dop som betyder extra mycket för mig och jag är därför glad att jag fick vara med och fira livet.

Jag hinner dessvärre inte vara med och smaka på de helt fantastiska doptårtorna som jag naturligtvis glömde fota. Men ni får helt enkelt tro mig när jag säger att de var precis så söta som man kan tro. Jag har som vanligt varit lite optimistisk när jag tidplanerat och fick bråttom till Stockholm. Jag fick nämligen möjlighet att sitta i publiken under kvällen partiledardebatt i Agenda.

Det är någonting helt annat att sitta i publiken och se alla debattdeltagarna hela tiden än att följa med hemifrån och då sitta helt i händerna på den som styr kameravinklarna. Man får en helt annan helhetsbild av debatten. Vem som säger vad utan att mikrofonerna bryt eller vem som får ordet beroende på vem debattledaren ser först.
Jag var dock inte helt nöjd med formatet på debatten. Jag gillade inte djupdykningsdebatterna mellan två partiledare innan alla fick vara med. Däremot kändes debattledarna riktigt bra den här gången.
Gällande innehållet och hur respektive partiledare skötte sig så hänvisar jag till alla proffstyckare på nätet. Men helt klart är att bidragslinje stod mot arbetslinjen. En sammansvetsad allians och en rätt stökig vänsterledare.

Inga kommentarer: