torsdag 4 maj 2017

Härliga vår

Efter att ha längtat en hel vinter efter ljus och grönska är det verkligen härligt med vår igen. Dock går den här tiden så jäkla fort och det gäller att ta vara på all tid som går utomhus.

Det är valborgshelg och lite långledigt från politikverkstaden och som traditionen bjuder firar jag i Blekinge. Traditionsenligt fackeltåg för barnen upp till brasan och därefter byns stora kakbuffe. Obeskrivligt skönt att åka hem framåt kvällen utan att det är bäcksvart ute.

Vi har fikat ute och vi har plockat murklor i massor dessa dagar. Ja, jag vet att murklorna i dag anses giftiga men jag kan inte låta bli att plocka. Det är hamstern i mig som vaknar och äter man inte så mycket ´på ett år så kan det inte vara så farligt försöker jag intala mig själv.


Inga kommentarer: