måndag 24 april 2017

Pollentider

Tänk att det kommer som en chock varenda år, pollen säsongen är här och jag känner mig hängig och trött mest hela tiden. Ja, det är klart att jag tar medicin mot detta men en kombination av mycket pollen och antihistaminer gör en också trött. Jag känner mig lite som i dvala mest hela tiden och det fungerar dåligt med en arbetsplats som går på högvarv jämt.

Blev en del media i veckan detta till trots. Först kom skolkommissionens förslag som bland annat innehöll förslaget att lotta ut skolplatser, så korkat att man storknar. Vi kan ju vända på förslaget från kommissionen också, i så fall ska vi lotta ut dåliga utbildningar till elever. Nä, i Moderaternas Sverige ska alla utbildningar hålla en hög kvalité. En förkortad version på min P4 Västmanlands debatt mot socialdemokraternas Pia Nilsson finns att lyssna på här.

Med anledning av den vårbudget som regeringen presenterade i tisdags skrev jag, Jessica Polfjärd och Ulf Kristersson i VLT i lördags. Den går att läsa här.
Vårbudgeten är som bekant en tilläggsbudget och de stora reformerna och de stora pengarna fördelas i höstbudgeten. Det som är intressant med årets budget är vad som komma ska till hösten. Nu sätter regeringen på sig spenderbyxorna och tanken på att spara i ladorna under en högkonjunktur är totalt främmande. Det är istället så att vi nu ska ruska Sverige för kommande kriser och stärka arbetsmarknaden, fler och fler människor befinner sig i ett samhälle där det normala är att inte gå till jobbet, så kan vi inte ha det.

Inga kommentarer: