måndag 3 april 2017

Min skugga Klara

Måndag i länet men utan studiebesök då dessa blivit inställda. På sätt och vis ganska skönt eftersom det är en galet intensiv vecka som väntar. Jag har två kammardebatter och ett stort seminarium under veckan samtidigt som jag under veckan följs av Klara som går i åttonde klass på engelska skolan i Västerås och ska PRAOa hos mig.
Det är jättekul med PRAO elever och jag har både många och ofta någon som skuggar mig, men extra kul är det när det är någon hemifrån. Klara kommer göra små uppgifter under veckan som vi kommer återkomma till under veckan.
Jag och Klara har haft ett möte idag i alla fall och det hade vi på partiexpeditionen med alla anställda och heltidsarvoderade i länet. Det serverades smaskiga limpsmörgåsar denna morgon men jag försöker hålla igen på kalorierna något och hade med mig världens tråkigaste kokta ägg som jag svepte ner med fyra koppar kaffe.
Efter mötet blev vi kvar på expen och förberedde veckan som kommer. Vi har skrivit en skriftlig fråga om antibiotikaresistens, förberett en av två kammardebatter och gått igenom veckans schema. Det kommer bli en lång och intensiv vecka för Klara, men hon verkar taggad och sugen på att hänga med. Tyvärr kan jag inte ta med praoelever överallt och på alla möten och det är därför hon har lite egna uppgifter att lösa under veckan för att pröva på sina färdigheter i tal och skrift, några av politikens viktigaste verktyg.

Inga kommentarer: