torsdag 27 april 2017

Hej då Schönfeldska

En väldigt sorglig kväll blev ändå väldigt lyckad och trevlig.
Det är dags för Moderata samlingspartiet att avsluta en era och gå in i en ny. Moderaterna har alltid sedan tidernas begynnelse haft sitt partihögkvarter på i hörnet av Schönfeldsgränd och stora Nygatan, allmänt känt som Schönfeldska. Nu säljer vi fastigheten och flyttar politiken till Blaseriholmen istället. En central och bra adress men framförallt mer ändamålsenliga och moderna lokaler och det behöver vi verkligen efter att ha varit allt för trångbodda fram tills nu.

Men visst säger jag och alla andra hejdå till dessa lokaler med en tår i ögonen. Här har jag som ung muffare tagit mina första stapplande steg i politiken. Här har jag skrattat, dansat, gråtit och utvecklats under alla åren i förbundsstyrelsen. Här har jag varit på talarkvällar och fester. I praktsalen tog jag mina första pressbilder och här har jag haft politiska diskussioner in på småtimmarna.

Men bara för att vi byter lokaler så kommer inte våra minnen att försvinna eller den politiska debatten att försvinna. Debattlusten, politikutvecklingen och alla människor tar vi med oss in i nya lokaler och det är där vi ska börja ett nytt kapitel och jag är tacksam att få vara en del av detta.


Inga kommentarer: