onsdag 19 april 2017

Underbara Påsk


Påsk, min absoluta favorit högtid. Ljuset, färgerna och värmen är verkligen på väg tillbaka och det finns hopp om liv efter den mörka årstiden.
Visst har jag fått min dos av både hagel och snö den här helgen men det har överhängande varit varmt och solen har lyst. Jag har inte jobbat ihjäl mig den här helgen ska jag erkänna men lite har jag fått gjort.
Både min kropp och min hjärna behövde en mental paus och det har jag fått. Varvat utomhusträning med skogsplantering i stugan så kroppen har verkligen tankat D- vitaminer och friskluft. Efter terrordådet i Stockholm behövde hjärnan så bearbeta allt som hänt och vad det politiskt kommer att betyda en väldigt lång tid framöver. Dygnet innan vid exakt samma tid rörde jag mig tillsammans med en prao på samma gata och känslan av att ha varit så nära är inte behaglig. Visst får vi inte sluta bete oss som normalt i framtiden, vi ska göra exakt de saker vi planerat, annars vinner terrorismen och hatet och det får aldrig ske.


Inga kommentarer: