lördag 1 april 2017

1 April, redan

Har sovit en hel natt utan att vakna för färst gången på en hel vecka. Det är mycket på gång just nu och jag har en tendens att ligga och snurra på nätterna vilket gör att jag vaknar upp tröttare än när jag gick och la mig. Så nattens och morgonens sovmorgon var välbehövlig inför vad som komma ska.

Det är första april idag och då är det lika bra att hålla sig inomhus eftersom jag går på precis alla skämt som finns. Dock skulle man kunna tycka att det är ett skämt att sätta sig framför datorn en lördag och jobba, men så är livet. Jag orkade inte läsa det jag borde ha gjort i går och jag har en massor som behöver förberedas inför nästa vecka och då är det lika bra att sätta igång. Ikväll har dessutom Hammremoderaterna fest så kvällen kommer inte gå till inläsning.
Imorgon väntar förbundsstämma och det finns en hel del roliga motioner att debattera om. Tillexempel prioritering av brott för polisen, ideologiskt och viktigt men inte helt enkelt. Förebygga brott för att de aldrig ska hända eller åtgärda de akuta situationer som uppstår hela tiden. En annan handlar om donationer, ett ämne som provat ligger mig väldigt varmt om hjärtat efter mina två egna transplantationer. Utan nya organ hade jag varit blind på båda ögonen för flera år sedan. De flesta svenskar vill donera men trots detta finns det stora brister på organ då donationsregistret saknar registrerade. Ytterligare en ideologisk men även etisk spännande och livsviktig fråga att debattera.

Nästa vecka har jag två kammardebatter och en prao hela veckan. Kommer bli intensivt och väldigt roligt. På tisdag (antagligen kväll) debatterar jag viltförvaltningsdelegationernas syfte och den nya konstellationen med miljöminister Karolina Skog och på torsdag klockan 12 äntrar jag talarstolen igen och då i ärendet om djurskydd i den årliga djurskyddsdebatten. Den senare debatten kommer inte bli så intressant eftersom det inte händer något nytt i ämnet och alla väntar på den av regeringen utlovade propositionen som ännu lyser med sin frånvaro.

Inga kommentarer: