måndag 13 mars 2017

Ett sista farväl

Så kom dagen jag bävat för.
Jag och ett helt gäng kollegor la i fredags riksdagsarbetet åt sidan och begav oss upp till Hudiksvall för vännen och kollegan Margareta B Kjellins begravning. En oerhört tung dag men också väldigt vacker och en dag som gick helt i Maggans anda med en strålande sol som värmde tunga hjärtan.
Kyrkan var full av folk, unga och gamla. Släkt, vänner och kollegor. Politiker från vänster till höger och det säger en del om den person Maggan var.

Jag avskyr begravningar mer än någonting annat och har inte varit på någon på många år men på något sätt är det ett sätt att bearbeta en sorgeprocess och för mig var det bra att få gråta riktigt mycket. Stort tack till alla fantastiska kollegor som tog hand om mig under dagen och tiden som varit sedan Maggan gick bort, vi är en riktig familj!

Inga kommentarer: