torsdag 16 mars 2017

Jaktmyndigheten i papperskorgen


Det är kaos på mitt kontor, jag har papper och högar överallt just nu och det börjar till och med bli rörigt för mig som annars gillar kaos. Eftersom jag fick några timmar obokade idag kunde jag faktiskt jobba undan en del även om många av högarna får följa med hem till Västerås i helgen för att jobbas undan. Jag har i alla fall bestämt mig för att gå upp i frågestunden och därför åkte alla papper från tidigare veckors debatter fram igen.

Väl på frågestunden så försökte jag få landsbygdsministern att svara på frågan om när det kommer ett förslag från regeringen om en ny jakt- och viltmyndighet som riksdagen har gett ett tillkännagivande på. Svaret jag fick var inte helt oväntat, frågan är djupt begraven på departementet och ligger inte helt oväntat i en utredning. Tidsplan för denna utredning, det fick jag inte. Misstänker att det pågår en utredning om det också... Kan det kanske vara så att ansvarig minister har lite problem med miljöpartiet i dessa frågor månne?


Inga kommentarer: