måndag 27 mars 2017

Bästa Sverigemötet

Nu har det inte hunnits blogga igen och det beror helt enkelt på att jag och 1500 av mina närmaste partivänner har varit i Karlstad över några dagar. Vi träffas en gång per år under en stor konferens som heter Sverige Mötet och lär oss mer i seminarieformer.
Jag själv var ansvarig för ett seminarium om landsbygden och väldigt mycket av mitt fokus har legat på det. Väldigt många åhörare och en panel som talade om landsbygden både ur ett kommunalt och ett nationellt lagstiftningsperspektiv. Jag har inte sätt utvärderingen ännu men att döma av den respons jag fått under helgen var det väldigt lyckat.
Passade även på att gå på seminarium om kampanj, retorik, personvalskampanjer och lite ekonomi. Alla väl arrangerade och jag har lärt mig massa nya spännande saker som jag tar med mig in i valrörelsen.

Media genomför just nu ett drev mot partiet och Anna Kinberg Batra som naturligtvis får en del medvind i och med våra låga opinionssiffror. Stämningen var därför rätt uppiskad inför konferensen och media har hittat lokala personer och ETT oppositionsråd som kritiserat Anna och partiet officiellt. Jag var nog beredd på lite dålig stämning med tanke på partiets valsiffror men så var det verkligen inte, bättre stämning än på länge och det finns en kampvilja i partiet som jag inte sätt sedan förra valperioden. Vi moderater är vana att slåss i underläge och det är faktiskt nu vi är som bäst på att kampanja och det kommer vi få se runt om i Sverige just nu.
Det tar ett tag innan siffrorna kommer och det kommer dröja ett tag till innan vi ser någon skillnad så nu är vår utmaning att hänga ut!

Inga kommentarer: