tisdag 14 mars 2017

Hakan upp och framåt

Vilken intensiv dag det blev, vakande innan klockan ringde så det var bara att kliva upp. Han jobba undan en massa surdegar tidigt. Riktigt skönt att få bort en del som legat och skramlat för länge.
Dagens mest intensiva övning för mig var ett återbesök på ögonmottagningen, efter mina keratokonus operationer har jag gått där regelbundet sedan jag var åtta år gammal. Lite nya läkare i år så jag fick agera försökskanin precis som vanligt. Skönt att höra att jag slipper en ny operation i år och att synen är hygglig fortfarande. Jag är alltid lite orolig när jag går dit.

Solen lyste och det var 8 grader varmt ute så jag passade på att ta en lång promenad hem från sjukhuset. Ett perfekt sätt att få lite frisk luft, rensa huvudet och hinna med lite samtal på vägen.
Kvällen tillbringade jag sedan med riktigt många moderater från Västerås som höll årsmöte dagen till ära. Jessica Polfjärd höll ett intressant anförande om livet i opposition och hur partiledningen tänker långsiktigt med politikutveckling och valrörelse. Även om jag hört mycket av detta på riksdagsgruppen får jag lära mig nya analyser och vinklingar.
Vi valde även en ny ordförande för Västerås kretsen och vår nya ordförande är ingen mindre än Rodrigo Romo, tidigare BLS are.


Inga kommentarer: