fredag 3 mars 2017

Den syns knappt men den är där

Vaknar upp till ett gråmulet Blekinge och livet känns rätt trögstartat. På min kudde ligger det en morgontrött katt och spinner och det tar emot att kliva upp och starta igång datorn, men det är jobb dag och massor att göra.
Vid lunch ser jag att det lättar upp mellan molnen så jag hoppar snabbt i löparskorna och sticker ut, efter flera timmar vid datorn behöver kroppen lite friskluft. Det börjar så klart småregna direkt som jag kliver utanför dörren men jag bestämmer mig för att skita i det och ge mig ut i alla fall. Efter en stund slutar det regna och en liten försiktig sol tittar äntligen fram. Lycka är verkligen sol, skog och frisk luft.

Kommer hem trött i benen men vid bättre mod. Passar bra eftersom den här veckan har irriterat upp mig så mycket att jag tagit mod till mig att skriva en interpellation till Karolina Skog om viltförvaltningarnas syfte enligt regeringen. Den ligger inte uppe på riksdagens hemsida ännu, men så fort den gör det så skickar jag en länk.


Inga kommentarer: