onsdag 1 mars 2017

Trånga arbetsplatser

Inget utskott på morgonen betyder mer tid hemma istället för att rivstarta med andan i halsen. Jag har en intensiv vecka framför mig med många möten och en kammardebatt. Kammardebatter gör mig alltid supernervös och jag håller på att oja i flera veckor innan jag ska upp. Dessutom har jag en dålig vana att alltid vara i sista minuten att skriva mitt anförande trots att jag är påläst i ärendet och vet vad jag vill ha sagt.
Ägnade tiden på tåget till att läsa in mig ytterligare och det blev ett virrvarr av väskor papper, kläder och överstrykningspennor överallt. Eftersom jag kom med ett senare tåg än jag brukar till Stockholm fanns det gott om plats...men jag skulle ändå önska att SJ hade lite större sittplatser i dubbeldäckarna än idag!

Inga kommentarer: