söndag 19 februari 2017

Arboga i luften och Skinnskatteberg i skogen

Det känns som om jag åkt länet runt idag och det har jag nästan, i alla fall halva.
Jag började min dag hos Arboga flygklubb och fick lära mig mer om skolflyg och vad som krävs av en blivande pilot. Vi får se om jag kanske blir en av dem ganska snart.
Sedan brummade bilen vidare genom skogarna upp till Skinnskatteberg där moderaterna höll årsmöte. Bo Öberg omvaldes till ordförande och vi pratade om hur vi moderater kan komma fram bättre med vår politik i norra länet. Svårt att få fler att vara aktiva även om vi har många som röstar på oss. Jag fick höra berättelser om att det är svårt att få människor till idrottsklubbarna också, så problemet är inget unikt för politiken. Detta är ett problem överallt och i slut ändan blir detta ett demokratiskt problem när ingen vill eller har tid att bestämma.

Inga kommentarer: