lördag 4 februari 2017

Hagel på slottet

Lyckas försova mig rejält men hinner ändå till Västerås slott i tid för möte med länets riksdagsledamöter och landshövdingen. Intressanta dragningar om landsbygdsutveckling, näringsliv och arbetet mot våld i nära relationer.

Skjutsar hem kollegan Roger Haddad och passar på att svänga in till mamma på Bäckby en sväng för att tigga torra strumpor och en kopp te. Västerås slott är verkligen kallt så här års och jag är djupfryst.
Från att ha varit barmark och hyggligt väder slig plötsligt vädergudarna till under lunchen, stora flingor som gick över i ett riktigt hagelregn. Inte världens bästa bilväder det är halt och geggigt på vägarna och det går åt mängder av spolarvätska just nu.
Jag ska ut och köra under kvällen, inte så långt men till Köping tur och retur. Jag är inbjuden att Köpingsmoderaternas medlemsträff för att prata lite aktuellt i politiken. Några nya ansikten och fler gamla, alltid lika trevligt.

Väl hemma väntar en full mailkorg och handlingar inför morgondagens distriktsstämma i MUF Västmanland som jag ska leda. Det var några år sedan jag besökte en MUF stämma och det ska bli riktigt roligt ser fram emot spänstiga debatter om äganderätt, kungahus, länsgränser och kanske en och annan enhörning om jag har tur.


Inga kommentarer: