onsdag 7 december 2016

Änligen dags för budget debatt

Vilken dag det har varit, ingenting blev som det skulle och jag har flängt mellan möten och telefonsamtal hela dagen. Sitter nu äntligen på mitt kontor och klockan är strax efter 22 på kvällen.
Ett typiskt jultecken i riksdagen är att budgetdebatterna avlöser varandra och att kammaren är öppen in på småtimmarna.
Första debatterna i morse tog en evinnerlig tid men efter voteringen måste det ha gått undan. Jag själv lyckades missa halva miljö- och jordbruksutskottets debatt eftersom jag satt i andra möten men av en ren slump sprang jag förbi en intern tv och såg att vår debatt var i full gång.
Som tur var så var det inte jag som skulle hålla vår debatt utan Jonas Jakobsson Gjörtler som skötte det hela med bravur som vanligt.


Inga kommentarer: