onsdag 14 december 2016

Miljö- och klimatdebatt

Det här med att ha sitt första möte 7.45 dagen efter riksdagsgruppens julfest är sådär ska jag erkänna men det är bara att bita ihop. Jag är här för att jobba och inte för att sova, det kan jag göra och det ska jag göra på julafton.
Dagen har gått i rakettempo, möten har avlöst varandra och jag har fått massor gjort idag. Skönt att kunna bli av med en del surdegar innan jul.
Idag håller Miljö- och jordbruksutskottet sin budgetdebatt om miljö och klimat i kammaren. För Moderaternas del är det Jonas Jacobsson Gjörtler som håller fanan högt medans jag kan sitta tillbakalutad i kammaren och njuta av snabba och kvicka replikskiften från talarstolarna. Det märks att det är halvtid i politiken nu och att socialdemokraterna höjer tonläget inför valrörelsen. Inte för att höjda brösttoner kan kompensera en illa förd politik men det är ett försök i alla fall.

Inga kommentarer: