måndag 7 november 2016

Tillbaka

Kroppen känns mörbultad och huvudet vill helst gå och lägga sig efter en flygning över Atlanten. Men eftersom vi vänt på dygnet igen är det är jättedålig ide att gå och lägga sig på dagen. Nu gäller det att bita ihop och hålla ut hela dagen.

Jag har en riktigt intensiv vecka framför mig och det har dessutom kommit nya handlingar till den parlamentariska landsbygdskommittén igen som måste gås igenom inför en rad olika förmöten i veckan. Jag bestämde mig därför för att åka direkt till Stockholm och kontoret istället för hem. Hade jag kommit hem skulle frestelsen att krypa ner i egen säng blivit för stor för mig.
Kontrasten från ett ljummet NYC till ett Stockholm i minusgrader med lätt snöfall är enorm. Vet inte om jag fryser för att jag är trött eller för att det är så jäkla kallt just nu.
Tar mig till kontoret för att skriva ut 250 nya sidor till landsbygdskommittén som har ett antal möten den här veckan. Irritationen över nya dokument varje vecka utan spårade ändringar håller på att göra mig tokig, men ilskan håller mig både vaken och varm nu!!!!


Inga kommentarer: