torsdag 27 oktober 2016

Vi skickade tillbaka propositionen

Äntligen, debatt dags i kammaren. Dessa vildsvin och den här utfodringsfrågan har hängt med mig ända sedan i somras och det är så otroligt skönt att äntligen få debattera frågan på riktigt.

Socialdemokraterna betedde sig riktigt illa i debatten och på ett sätt som jag inte varit med om tidigare. Lite hyfs i debatten kan man väl ändå tycka är en grund.
Själva debatten var riktigt intressant och har du inte redan sätt den så tycker jag att du ska göra det om du har tid och är intresserad av frågan.. Du kan titta här.
I klippet ovan så ser ni mig i ett replikskifte mot Isak From, där han lyckats reta upp mig ordentligt.

Vad hände sedan då? Jo, dåliga och slarviga propositioner skickar riksdagen tillbaka till regeringen med hälsningen. Gör om och gör rätt.
Frågan är för viktig för att schabblas bort på det här sättet och nu är det upp till regeringen att komma tillbaka med en bättre produkt. Det är inte oppositionens uppgift att baxa regeringens dåliga politik genom riksdagen.

Inga kommentarer: