söndag 9 oktober 2016

SAAB så mycket mer än bilar i länet

Västmanland är ett tungt industrilän men tyvärr glöms många av våra industrier bort eftersom vi ofta nämner ABB och Bombardier i första hand.
Jag behöver lära mig mer om detta och begav mig därför till Arboga i fredags där jag gjorde ett besök på SAAB Aeronautics. Jag fick dessutom möjlighet att inte bara snoka i industrin utan även prata miljö och hållbarhet med deras hållbarhetschef kopplat till miljömålsberedningens slutbetänkande.
På vägen hem så är det som en magnet drar mig av motorvägen till Åsby kött och vilt. Vissa tokshoppar skor, jag har en fallenhet för kött. Kom hem med rökt lägg, spännande, inte testat tidigare. Det blev nu i efterhand en skinkstuvning som serverades med blomkål och en fantastisk soppbas på ben och skinn som sedan användes i en majssoppa. Jag är som vanligt mycket nöjd. Bra mat kom att behövas denna helg eftersom jag jobbat hela helgen.

Inga kommentarer: