söndag 18 september 2016

Verklighetsflykt

Det här med Pokemon GO är ju väldigt populärt just nu och jag ska erkänna att även jag är en spelare. I somras fick jag nys om detta och laddade hem appen för att testa lite, dessvärre (eller som tur är) så finns det inga poke stop eller pokemons på landet där jag hängde så det blev inte så mycket av det där spelandet och inte brydde jag mig om att lära mig heller.

Efter att jag kommit tillbaka till civilisationen igen så har jag försökt ta upp det här igen men förstår inte riktigt vad det är jag ska göra mer än att hitta bollar och kasta på låtsasfigurer. På väg hem från norra länet mötte jag därför upp mina superbusiga brorsbarn i Tillberga för en liten lexikon.
Jag har förstått att det här är viktigt för riksdagsledamöter även om jag inte kommer spela under möten i riksdagen. Där skiljer jag mig en del från socialdemokraten Monica Green som tyckte regeringsförklaringen var så tråkig att hon spelade i kammaren.

Inga kommentarer: