torsdag 18 augusti 2016

Det går så fort

Tänk att en sommar går så fort. Vi längtar och planerar ett helt år för de där få varma och ljusa veckorna när vi här uppe i norden verkligen kan blomma upp.
Min sommar har varit alldeles för kort i år och om jag ska var helt ärlig så hade jag behövt några veckor helt ledigt till för att komma tillbaka helt utvilad. Men jag har haft det bra, jag fick några veckor efter Almedalen i stugan med sovmorgon, mindre telefonsamtal och mail. Långa luncher och flera "vanliga" böcker. Mycket frisk luft och massor av djur i min närhet, som medicin för själen.

Men sedan två veckor är jag tillbaka på jobbet igen även om jag inte är på kontoret i Stockholm. Som vanligt har vi riksdagsledamöter kontoret på fickan. Förra veckan var helt mötesfri och den här veckan har jag haft några små möten. Nästa vecka däremot blir helgalen men massa möten och planering inför att utskottet ska göra sin långa studieresa till Chile.

Vädret har slagit om ordentligt den här veckan och det kallt på mornarna och det har regnat nästan varje dag mer eller mindre. Jag skulle egentligen ha åkt till Bohuslän med mina moderata kollegor i utskottet men en trasig tand och en rygg som inte är som den ska satte stopp för det. Jag påbörjar en ganska intensiv behandling för min rygg och nacke just nu med kombination av naprapat och sjukgymnastik, men jag måste för att slippa smärtan. Det kommer bli en intensiv höst och funkar inte kroppen som den ska så kommer inget att fungera.

Med detta så förvarnar jag att bloggen kommer gå upp och ner i aktivitet ett tag framöver. Jag lovar att försöka men jag har en intensiv tid med många resor framför mig. Ber om överseende med detta och ni kan följa mig via Facebook, Instagram och Twitter precis som vanligt.

För er i länet så kommer jag imorgon att befinna mig på Elmias stora skogsmässa i Sala, kom gärna och säg hej. Klockan 13 står jag tillsammans med några andra på stora scenen för att prata framtidens skogspolitik.

Inga kommentarer: