måndag 4 juli 2016

Intensiv start

Då kör vi. Visst han jag smygstarta igår med några mingel och spontana möten med det är idag det börjar på riktigt.
Vi har inga politiska sekreterare med oss längre, detta är en konsekvens av valförlusten så det är mer att hålla reda på just nu. Vi ska hålla koll på program, tider och vart vi ska vara parallellt med att hålla en hög nivå på våra framträdanden.
En sådan sak som jag tror ni saknar just nu är någon som kan dokumentera på bild vad jag gör den här veckan. Men jag bjuder på en vacker bild från en av Visbys alla kullerstensgränder istället.

Idag har jag träffat lobbyister hela dagen. Både på enskilda möten och en del i form av rundabordssamtal. Viktiga möten som ger bra kontakter för framtiden och en hel del aha upplevelser. Idag har jag till exempel träffat ett företag som arbetar preventivt med antibiotikaresistens. Vi skulle egentligen prata om djurfoder men kom att prata om humanmedicin och sker som egentligen ligger närmare sjukvårdspolitiker än mig som jordbrukspolitiker. Hur spännande som helst och jag har en massa ny uppslag för både riksdagsarbetet men även för landstingsuppdraget hemma i Västmanland.

Inga kommentarer: