fredag 10 juni 2016

Nu har det hänt igen

Det märks att riksdagen är på väg mot sommaruppehåll just nu. Förutom att vi är skittrötta är det också full rulle i huset för att hinna med allt som behöver göras innan midsommar.
Sedan tillkommer all planering och förberedelser som hör Almedals veckan till. Jag kommer åka som vanligt och i år blir det en lång vecka. Intensivast program är mån-ons men moderaterna har sin dag först på lördag och den kan jag ju inte missa.
Ännu är kalendern relativt öppen och allting är inte bekräftat eller spikat ännu men det fylls på och det är många puckar att hålla reda på.

Jag kom till Stockholm redan i måndags och det har varit full rulle ända sedan dess. Jag har ju haft en ambition om att komma hem tidigare på kvällarna men den här veckan har det varit fullständigt kört, kvälls möten var enda kväll och tidiga mornar på det.
I kväll är faktiskt första kvällen jag hunnit gå igenom mailboxen på hela veckan och dessutom har jag hunnit med en massa måsten som inte blivit av.

Min plan var att gå hem och kolla på Hela Sverige bakar där Beatrice Ask är i final men det han jag inte så nu sitter jag kvar på kontoret men har bytt kanal på TVn så jag kan följa med lite grand i alla fall. En bedrift i sig att komma ända till final men det höll inte riktigt hela vägen och årets vinnare blev istället Gladys.

Inga kommentarer: