torsdag 16 juni 2016

Regn och rusk

I går kväll bjöd svenskt näringsliv in till sommarmingel och solen sken över ett gäng glada näringslivsföretagare som passade på att träffa politiker under lättsamma former. Idag hänger molnen tunga över Stockholm och regnet strilar ner. Passar i och för sig ihop med mitt humör idag, jag är riktigt riktigt trött och det känns som både min kropp och hjärna behöver semester nu. Tyvärr kommer det inte att hända på några veckor. Riksdagen stänger sin kammare i nästa vecka men vi håller på ett tag efter det. Först är det studiebesöks vecka och sedan kommer den sjukligt intensiva Almedalen och jag kommer vara där hela veckan och då gäller det att inte slappna av. Slappnar jag av för en sekund så vette tusan om jag har orken att ladda om igen just nu.

I går kväll fick jag en liten föraning om hur Almedalen kommer att bli, trångt, roligt och fasligt intensivt. Jag har som vanligt bokat in alldeles för många saker och kommer få springa mellan debatter och möten de första dagarna. Något som förvånar mig är att det fortfarande kommer förfrågningar och inbjudningar bara några veckor innan det drar igång.
Dagens mycket sega utskottsmöte fick avslutas med massor av kaffe och en riktigt hederlig leverpastej smörgås i fiket. Inte helt nyttigt men det var jag värd!
Nu ladda om på kontoret en sväng för snart väntar några timmar i kammaren för miljö- och jordbruksutskottet som ska debattera både fisk och klimat.

Inga kommentarer: