måndag 27 juni 2016

Ett sista besök bara


Vilken sista vecka det har varit i riksdagen. Avslutning med moderaterna i utskottet på den för mig nya indiska restaurangen Shanti. En helt fantastisk restaurang med en fantastisk veg Thali som smakade precis som jag mins luncherna från Indien. Klart värt ett besök om du inte varit där.
Sedan har vi även hunnit med dubbla klimatdebatter i kammaren, besök från USA och inte minst partigruppens sommaravslutning på restaurang Fåfängan med en fantastisk utsikt över Stockholms innerskärgård på gränsen till nacka.
Normalt brukar vi gå och trampa under onsdagens förmissdag i väntan på att sista debatten ska ta slut så att talmannen kan avsluta riksdagsåret. Så blev det inte i år eftersom debatten gick supersnabbt, dessutom han miljö- och jordbruksutskottet klämma in ett utskottsmöte vid sju tiden också. Skönt att komma iväg tidigt medans trafiken söderut fortfarande var lugn. Jag och kollegan Mats Green begav oss till Gränna och Huskvarna för att göra studiebesök på både polkagriseri och på 4H gården Vissmåla. På Vissmåla för jag gosa lite extra med Loppan som är en av de största hästar jag träffat och dessutom prata lite extra om registrering av djur via jordbruksverket och kommande regler för ridskolehästar i en kommande djurskyddslag.



 


Inga kommentarer: